Pripombe SGUS na medijsko strategijo
Izjemno razočaranje

Sindikat glasbenih urednikov Slovenije je podal pripombe na drugo verzijo besedila Strategije Republike Slovenije na področju medijev za obdobje 2017-2025. V nadaljevanju objavljamo dopis, ki smo ga posredovali ministrstvu za kulturo.
V Sindikatu glasbenih urednikov Slovenije smo nad
vsebino zadnje različice Strategije Republike Slovenije na področju medijev za
obdobje 2017-2025 (v nadaljevanju strategija) izjemno razočarani. V
nadaljevanju navajamo razloge, zakaj strategije v takšni obliki ne moremo in ne
smemo podpreti:
– Strategija statusa, položaja ali dela glasbenih urednikov ne
omenja, kar kaže na podcenjujoč odnos kulturnega ministrstva do tega poklica
oziroma do glasbenih uredništev. Tudi zaradi dejstva, da se ob vsakršni
razpravi o slovenski glasbi razpravlja tudi o odgovornosti glasbenih uredništev
za položaj domače glasbe in torej kulture v medijih/državi, bi bilo za
pričakovati, da bo ministrstvo resno in analitično obravnavalo to polje
slovenske (medijske) ustvarjalnosti in produkcije.
– V strategiji bi moralo biti radijskemu mediju namenjeno
posebno poglavje. Še posebej zato, ker je kljub evropski politiki o
ne-poseganju države na področje medijev radijski trg v Sloveniji pre-normiran
in pre-reguliran.
– Strategija se ne ukvarja s položajem Agencije za komunikacijska
omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju agencija) in
njenimi pristojnostmi. Zadnji nadzorni postopki v primeru radijskih programov
so pokazali, na kakšen način lahko agencija, torej država posredno vpliva na
odločitve glasbenih uredništev in na kakšen način s svojimi postopki
administrativno obremenjuje delo glasbenih uredništev.
– Glede na to, da ureditev obveznega predvajanja slovenske glasbe v radijskih
programih (kvota slovenske glasbe) ob vsakršni zakonski spremembi odpira
številna vprašanja, bi bilo za pričakovati, da bo v tokratni strategiji temu
vprašanju namenjen poseben del. Vendar se avtorji strategije s kvoto slovenske
glasbe sploh ne ukvarjajo. To je še en razlog, ki dokazuje, kako podcenjujoče
se do poklica glasbenega urednika obnaša ministrstvo za
kulturo. Dejstvo je namreč, da gre pri kvoti slovenske glasbe za
najkonkretnejši, najobčutljivejši in v tej obliki sporen državni poseg v
avtonomijo radijskih uredništev.
– Strategija bi se morala ukvarjati z razvojem radijskega medija v
Sloveniji. Nedavno je tudi pri nas zaživelo digitalno radijsko omrežje, ki med
drugim omogoča razvoj tematskih radijskih programov in dodatnih radijskih
storitev, na trgu je vse več internetnih radiev, v tujini pa dobiva vse večjo
veljavo tudi tako imenovani vizualni radio. S tovrstnimi radijskimi potenciali,
ki zahtevajo tudi resen razmislek o položaju FM radia in uporabi radijskih
frekvenc, se strategija v trenutni obliki ne ukvarja.
– Strategija se prav tako posebej ne ukvarja s položajem in razvojem lokalnih
radijskih programov, ki jim je domači medijski trg še najmanj naklonjen, in
radijskih programov posebnega pomena.
Če namerava ministrstvo za kulturo pripraviti medijsko zakonodajo, ki bo
medijem, torej tudi glasbenim uredništvom in glasbenim urednikom omogočala
razvoj in preživetje, pričakujemo, da boste naše pripombe upoštevali pri končni
obliki oziroma vsebini strategije.